به نوشتن تسلی بخش خوش آمدید!

به نوشتن تسلی بخش خوش آمدید!

من شهلا اسماعیلی هستم؛ نویسنده و مترجم. سعی می‌کنم طوری بنویسم که قلب و ذهنم را تغذیه کند، حتی اگر مطابق با ایده‌آل‌های جامعه و فرهنگِ ما نباشد. این عجیب است؛ اما واقع‌بینانه، انسانی و آزادی کامل به نظر می‌رسد. من این شیوه‌ی نوشتن را «نوشتن تسلی‌ بخش» می‌نامم.

پنجره اتاقِ کار من، سه ویژگی مهم دارد.

نخست اینکه من را در طول روز، از تاریکی نجات می‌دهد. من اتاق‌های بدون پنجره زیادی را در طول زندگی کاری‌ام تجربه کرده‌ام و اینکه در حال حاضر، اتاق کارم پنجره دارد، یک اتفاقِ خوب است.

دومین ویژگی پنجره اتاقم این است که شیشه‌هایش شفاف و عایق صدا هستند. پس می‌توانم از پشت آن، منظره بیرون را تماشا کنم، در حالی که سروصدای بیرون آزارم نمی‌دهد.

و سومین ویژگی (که حس می‌کنم از بقیه مهمتره) این است که وقتی احساس خفگی می‌کنم می‌توانم پنجره را باز کنم. پنجره‌ی باز برای من یک مجال کوتاه چند دقیقه‌ای برای نفس کشیدن است.

نوشتن تسلی بخش، برای من مثل همین پنجره‌ای می‌ماند که برای شما توصیفش کردم. آزادی‌بخش و نجات‌دهنده است. نور است. سکوت و آرامش است. شفافیت است. ابزار ارتباط و اتصال با بیرون و درون است. مجالی برای نفس کشیدن و تازه شدن است.

من هر روز تقریباً ده دقیقه از وقت خودم را به نوشتن تسلی بخش اختصاص می‌دهم و این کار، مجالی روزانه برای ظهور فردیت من به عنوان یک انسان است.

شما هم اگر دوست دارید می‌توانید به کمک این روش، رهایی و ارتباط داشتن با خودتان را تجربه کنید.

عضویت در خبرنامه. در اینجا، هر هفته در مورد چیزهایی می‌نویسم که برای من تسلی بخش هستند. شاید برای شما هم مؤثر و الهام‌بخش باشد.

چرا عضو خبرنامه شوم؟

این خبرنامه مناسب افرادی است که می‌خواهند در کنار من در مسیر اصالت و «خود واقعی» بودن قدم بزنند. البته این خبرنامه می‌تواند برای افرادی که با زندگی فعلی خودشان احساس راحتی نمی‌کنند نیز مفید باشد.

من هم سال‌ها چنین احساسی داشتم؛ اما حالا، بیشتر اوقات، با خودم و سبک زندگی‌ام احساس راحتی می‌کنم. شاید کمی سبک زندگی‌ام عجیب به نظر برسد، اما حالم خوب است و این به لطف تعهد من به نوشتن تسلی بخش است.

مطالبی که دریافت می‌کنید ممکن است به شما هم کمک کند به نوشتن تسلی بخش متعهد بمانید و هر روز، یک قدم به زندگی دلخواه خودتان نزدیک‌تر شوید.

من باور دارم هر چه بیشتر اصیل زندگی می‌کنیم، بیشتر احساس تنهایی و بیگانگی می‌کنیم؛ احساسی که می‌تواند ترسناک و دلسردکننده باشد. ولی تمام تلاشم را می‌کنم فضایی ایجاد کنم که به هر حال این کار شجاعانه و رهایی بخش را با هم انجام دهیم.

خیلی خوشحالم که اینجا هستید! بیایید نوشتن تسلی بخش را شروع کنیم.

 

مطالب پیشنهادی:
فهرست